Stereoskopski
sistemi sa razdvojenim zracima
Stereoskopski sistemi sa razdvojenim zracima (engl. Stereoscopic
systems with beam splitters) je
tehnika koja koristi polupropusna ogledala za kombinaciju dve ili više stereo
slika za pogled ruke u virtuelnom 3D radnom prostoru.
Kada su stereoskopski video ili računarske
grafike korišćene u prikazivanju, objekti mogu biti realistično renderirani i
prikazani u visokoj rezoluciji.
Tako generisane 3D scene mogu imati u sebi
izgled dubine i mogu biti renderirane sa uverljivim senčenjem, teksturama i
refleksijama. Pikselizirani stereoskopski prikaz ima inherentni problem
pikselizacije dubine za CRT monitore sa veličinom tačke 0,25 mm.
Prosečni
posmatrač, sa razmakom zenica od 65 mm na udaljenosti od 50 cm od ekrana, bi
imao kvantizaciju dubine reda 2 mm.
Uređaji
za volumetrijski prikaz
Volumetrijski prikazi
(engl. Volumetric display) funkcionišu na principu skeniranja 3D
prostora sa snopovima svetla. U tim prikazima čvrsti objekti su aproksimirani
prostornim rasporedom delova slika ili su sa mnogo tačaka svetla prostorno
raspoređenih tako da prikazuju strukturu objekta.
Postoji nekoliko tipova
volumetrijskih prikaza:
§
Prikaz nakupljajućih delova
slika koje su poput ogledala sa promenljivim fokusom
§
Prikaz rotirajućih površina
(npr. Omniview sistem Texas Instruments)
§
Sistemi koji emituju fotone
iz samog displeja.
Trust tablet
uređaji
Kuglu koja na originalan način izražava
kompjuterske podatke koji se inače viđaju na ekranu monitora, koncept suprotan virtuelnoj stvarnosti. Bela plastična kugla, velika kao nojevo
jaje svetluca u bojama koje se menjaju u zavisnosti od promene podataka koje
treba da predstavi svojim svetlucanjem. Boje i njihov intenzitet direktno odražavaju
promene podataka na Internetu. Ako je na
berzi npr praćenjem podataka tog dana zabeležen skok akcija, kugla svetli
zelenom bojom. Onog dana kada padaju, kugla pocrveni. Žuto znači da je stanje
na tržištu stabilno. Kad dobije prvu informaciju, korisnik može otići na internet da
traži više podataka. Ova plastična kugla
predstavlja pokušaj da se podaci dobijeni kompjuterom prezentuju, umesto
na video displejima, preko originalnih predmeta i na način koji se prirodnije i
kreativnije uklapa u ljudski život.
Korisnici ovog uređaja mogu je programirati
za čitav niz zadataka u skladu sa svojim potrebama: za praćenje slobodnih
radnih mesta, za protok posetilaca na nekom interaktivnom sajtu, za merenje
potrošnje energije u stanu, da signalizira kad se uključi neka onlajn posebna
osoba ili da signalizira prispeće novih e-mejlova u inboksu. Funkcionisanje
ove originalne ambijentalne kugle zasniva se na lakoći kojom ljudi mogu da
procesiraju osnovnu vizuelnu informaciju, tj. da paralelno procesiraju mnoge
tokove neke informacije.
Virtuelne naočare:
VR
SHINECON visokokvalitetne 3D naočare.
1.
Dugme za podešavanje
razdaljine.
2.
Optičko staklo
3.
Korekcija fokusa
4.
Ventilacija
VAŽNO:
Naočare podržavaju samo Smart telefone koji imaju rotaciju ekrana odnosno
funkciju žiroskopa.
Čemu
služi?
3D
naočare namenjene su ljubiteljima multimedije koji hoće da preko svog mobilnog
telefona gledaju filmove, TV kanale u 3D ambijentu.
Virtuelna tastatura
Virtuelna tastatura na
kompjuteru nam može zatrebati kada:
– Slova na postojećoj neće da rade. Tada
možemo da mišem kucamo slova.
– Nemamo instaliranu tastaturu za
određeni jezik.
Svetlosna olovka
Svetlosna olovka je ulazna jedinica koja svojim oblikom i veličinom
podseća na olovku sastoji se od osetila svetla na vrhu i pretvorbenog
sklopa u unutrašnjosti i primjenjuje se za unos podataka sa ekrana u računar.
Stylus olovka nije samo obična digitalna olovka
za unos za pametne telefone i tablete, ona, osim kemijske olovke u dvije
boje, sadrži i križni i Pentalobni odvijač, kao i alatku za
otvaranje utora za SIM ili mikro SD kartice. Osim toga i sjaji svojim vrlo elegantnim dizajnom i aluminijskim kućištem.
To je
uređaj u obliku olovke koji omogućava korisnicima da odaberu željeni deo menija
dodirom ili da ručno ispišu informacije na displeju. Mogu biti zasnovani na
tehnologiji pritiska ili emitovanja svetlosti sa vrha olovke koju kompjuter
može registrovati.
Touchpad
Touchpad je
ulazni uređaj koji se najčešće koristi kod laptop kompjutera. Koriste se za
pomeranje kursora, na osnovu kretanja prsta korisnika. Touchpad je zamana za
kompjuterski miš.
Trackball
Trackball
je često korišten na poljima grafičkog dizajna. Ovaj uređaj je svojim izgledom
sličan mišu, ali se za razliku od njega ne pomera ceo već se samo vrši
rotiranje kugle postavljene na gornjem delu.
Džojstik
Džojstik je
kompjuterski periferni deo ili opšte uređaj koji sadrži neku vrstu drške pomoću
koje se vrši upravljanje. Većina džojstika je dvodimenzionalna sa dve ose
kretanja, ali postoje i trodimenzionalni džojstici. Džojstik je obično
postavljen tako da signalizira kretanje po X osi ako se drška kreće levo ili
desno, dok se po Y osi kretanje vrši ako se drška pomera gore ili dole.
Koristi se
za igranje igara, simulacije leta u obuci pilota, naučnu vizuelizaciju,
animaciju, industrijski dizajn.
Displej osetljiv na dodir
Displej osetljiv na dodir. Alternativa mišu je tehnologija izrade
displeja osetljivih na dodir koja deli računarski ekran na male delove (mreža
kvadrata).
Korisnik jednostavnim dodirom prsta na željenu oblast
zadaje komandu računaru. Ovakvi displeji se najčešće upotrebljavaju na tzv.
kiosk-računarima (bankomati, automati za izdavanje karata..).
Gamepad
Gamepad je vrsta upravljača koji se drži sa obe ruke
gde se oba ručna palca koriste za upravljanje samim komandama koje se nalaze na
upravljaču. Obično se sastoji od direkcijskih dugmića (gore, dole, levo, desno)
na desnoj strani i akcijskih (obično dugmad koja imaju određenu funkciju u
nekoj igri) na levoj strani.
Opšti zadatak u većini čovek-kompjuter
interakcija je potreba da se pozicionira neki entitet u prostoru. Ovo može
podrazumevati pomeranje kursora do tačke na monitoru. Ljudske veštine su važne
u izvođenju osnovnog ciljnog zadatka: kretanje kontrolisanih entiteta, koje
nazivamo kursor, do destinacije koju nazivamo meta. Različite kategorije
interakcionih uređaja, koje se koriste za pozicioniranje zadataka, mogu se
grupisati u tri kategorije.
- U prvoj kategoriji su direktno pozicionirani uređaji (svetlo naliv pero ili dodir ekrana) u kojima položaj ljudske ruke (ili) prsta direktno odgovara željenoj lokaciji kursora.
- Druga kategorija sadrži indirektno pozicionirane uređaje – miš ili dodir podloge- u kojoj promena pozicije ivice direktno odgovara promeni položaja kursora, ali ivica je pomerena na drugačiju površinu od prikazane površine kursora.
- Treća kategorija sadrži uređaje indirektne kontrole brzine, kakve su komandna palica i tipke kursora. Ovde, tipična aktivnost kontrole je data pravcem predaje brzine pomeranju kursora u tom pravcu. Ovo može obuhvatiti ili ponavljanje pritiskanja ili držanje na dole duži period. Za kretanje komandne palice, veličina skretanja tipično stvara proporcionalnu brzinu. Postoje 3 vrste komandnih palica: isotonske, koje se mogu slobodno pomerati i osloniti gde god se postave; izometrične, koje su krute ali proizvode kretanje proporcionalno primljenoj sili; opterećene oprugom, koje pružaju otpor proporcionalan primenjenoj sili i količini pomeranja, vraćajući se u neutralan položaj kada su oslobođene pritiska. One pružaju kinestetičku povratnu vezu veličine pomeranja, i obično se najviše preferiraju.
0 komentari:
Objavi komentar